Resident Evil paitoja

6. huhtikuuta 1999

Terry Castle:n päiväkirja

Kirjoittanut HelaX

Nimi: Terry Castle

Työpaikka: RPD

Ikä:32

16 Kesäkuuta 1998

Tänään kun lounastin eräässä ravintolassa ja siinä samassa selailin sattumalta päivän lehteä ja törmäsin artikkeliin missä kerrottiin ”villikoirien” hyökkäyksestä Arklayn vuorilla. Asia nauratti minua hetken sillä tunsin artikkeli kirjoittajan ja hän oli tunnettu yliampuvista tarinoistaan. Löin lehden syrjään ja pyysin tarjoilijalta laskun mutta samalla puhelimeni soi. Puhelu tuli työpaikalta ja tietysti jouduin vastaamaan. Soittaja oli hyvä ystäväni konstaapeli Marvin Branagh joka pyysi minua palaamaan töihin välittömästi. Sanoin että olin juuri lähdössä lounaaltani ja että olisin paikalla 5 minuutissa. Marvin lopetti puhelun ja ihmettelin hänen kireää äänensävyään.

Kun saavuin autollani poliisilaitokselle törmäsin Jill Valentineen ja kyselin hänen kuulumisiaan. Hän kertoi että hänellä oli kiire STARS tiimin kokoukseen ja sanoin etten viivyttelisi häntä enempää. Kun saavuin työhuoneeseeni tuli Marvin kertomaan minulle mitä oli tapahtunut. Hän kertoi ”villikoirien” hyökkäyksestä vuorilla ja sanoi että sen tutkimiseen tarvitaan kaikki mahdollinen työvoima. Olin yllättynyt siitä että tarina lehdessä olikin tosi. Marvin kertoi että minun tehtäväni olisi kuulustella kaikkia silminnäkijöitä huomenna ja kertoi että voisin pitää loppu päivän vapaata. Kun menin jälleen autoni luo oli päällikkö Irons ajaa minun päältäni autollaan. Kaheli tokaisin itsekseni ja istuin autoon.

17 Kesäkuuta 1998

Tänään kuulustelin siis silminnäkijöitä jotka todistivat villikoirien hyökkäykset. lähes kaikki olivat shokissa tapahtuneesta ja tämä teki työstäni todella hankalaa. Heidän mukaansa koirat olisivat repineet uhrit tylysti kappaleiksi ja kaikenlisäksi vielä syönyt uhriaan. Minua epäilytti koko asia ja kerroin että kuulusteluita siirrettäisiin kunhan silminnäkijät olisivat jälleen järjissään. Myöhemmin päivällä kun olin kahvi tauolla päällikkö Irons tuli ilmoittamaan että minut hyllytettäisiin toistaiseksi. Kysyin päälliköltä syytä mutta hän mulkaisi minua todella vihaisesti. Mitä on tekeillä??

23 Heinäkuuta 1998

Aamulla puhelin soi ja minun oli vaikea vastata siihen sillä minulla oli hirveä jysäri sillä olin ryypännyt jo useamman päivän. Soittaja oli Marvin ja hän kertoi Bravo Teamin kadonneen Raccoon Forrestiin ja hän kertoi että päällikkö Irons olisi kumonnut hyllytykseni ja että minun pitäisi ilmaantua tänään töihin. Puhelun jälkeen kirosin uutista sillä olo ei ollut mitenkään mukava. Töihin päästyäni kävelin käytävään jossa sijaitsee STARS toimisto. Poikkesin matkalla sisään ja siellä Alpha Team valmistautui lähtöön. Kysäisin heiltä että vieläkö Bravo Team olisi hukassa? Barry kertoi että heidän olisi tarkoitus lähteä etsimään heitä muutaman tunnin sisään. Toivotin heille onnea ja lähdin toimistooni päin. Toimistossa Marvin toivotti minut tervetulleeksi takaisin töihin ja vastasin hänelle teeskentelevästi takaisin. Hän käski minun mennä tutkimaan erään tohtorin katoamista ja samalla kuulustelemaan hänen tyttöystäväänsä. Kuulusteltuani häntä hän kertoi että hänen miehensä olisi ollut kadoksissa jo useamman kuukauden sillä hän työskentelee Umbrellalle paikassa josta miehen ei ollut lupaa kertoa. Hän kertoi myös että hän saattoi olla töissä monia viikkoja mutta hänen tapansa oli soittaa joka viikko. Matkalla takaisin töihin mietin naisen kertomusta siitä miten hänen miehensä työ saattoi olla niin salaperäistä? Luulin että Umbrellan kokoisessa yhtiössä on sentään kohtuulliset työajat. Kun saavuin vihdoin töihin iltapäivästä oli Alpha Team jo siirtymässä helikopteriin. Näytin heille peukaloa ja he kaikki nyökkäsivät paitsi Wesker. Olen usein miettinyt hänen käytöstään ja minusta hänen ei pitäisi johtaa Alpha Teamia. Toisaalta asia ei kuulu minulle ollenkaan joten antaa asian olla.

24 Heinäkuuta 1998

Saavuttuani aamulla poliisiasemalle ihmettelin miksi kaikki olivat vakavana. Edes konstaapeli Brown ei puhunut vaikka hänellä yleensä tapana oli heittää herjaa. Kävelin jälleen käytävään jossa STARS käytävä oli ja kuten eilenkin poikkesin sisään. Kun avasin oven näin vain osan heistä. Kun kysyin että missä muut ovat sanoi Chris hiljaa heidän kuolleen. En ollut usko Chrisiä ja kun kysyin uudestaan huusi Jill vihaisena heidän kuolleen. Kerroin olevani pahoillani jonka jälkeen he pyysivät minua poistumaan. Lähdettyäni kaaduin käytävässä olevaan penkkiin. Toistin mielessäni Jillin sekä Chrisin sanoja ”He ovat kuolleet”. Laitoin siinä samassa tupakan palamaan ja istuin siinä samaisella paikalla tunnin miettien kaikkea sitä mitä olisin heidän kanssaan aikoinaan kokenut. Itku pyrki väkisinkin silmiini mutta tiesin että minun pitäisi mennä toimistooni mikäli haluaisin pitää kiinni työpaikasta. Toimistossa Marvin tuli kertomaan uutista johon vastasin sen jo kuulleen. Kun kysyin Marvinilta mikä heidät tappoi vastasi hän erilaiset hirviöiden tehneen tämän ja kaiken takana olisi Umbrella. Hän sanoi ettei kukaan RPD:stä uskoisi siihen. Tämän jälkeen Marvin sanoi että minun ja konstaapeli Dan Whiten pitäisi tuoda eilen kuulusteltavani nainen poliisiasemalle tarkempia kuulusteluja varten. Kun olimme Danin kanssa matkalla naisen luo mietin mielessäni sitä että voisiko tekijät todellakin olla hirviöitä. En usko että STARS:it valehtelisivat mutta en usko siihen että Umbrellan olisi tämän takana. Hehän ovat maailman suurimpi yhtiöitä. Kun saavuimme talolle huomasin oven olevan raollaan ja aavistin jonkin olevan vinossa. Otin pistoolini kotelosta ja käskin Danin jäädä vartioimaan ovea. Astuttuani asuntoon tunsin ruudin hajun ja samassa näin naisen makaava verissään maassa. Häntä oli ammuttu rintaan ja huusin Danille käskien häntä soittamaan ambulanssin. Nainen yritti kertoa minulle jotain…Mies jolla on aurinkolasit, hän sanoi ja samassa hänen pulssi pysähtyi. Aloitin elvyttämisen ja sain hänen pulssin palamaan samassa kun ambulanssi tuli pihaan. Kun ambulanssi lähti paikalta Tutkimme Danin kanssa talon. Joku oli todellakin etsinyt jotain tärkeää. Mieleeni palasi naisen sanat ”Mies jolla oli aurinkolasit!” Voisiko se olla??

osa.2

16. Syyskuuta 1998

Eilen nautin kauan kaipaamani lomapäivän. Palkanmaksu päivä oli sopivasti kahta päivää aiemmin joten suuntasin tapani mukaan baariin tuhlaaman osan rahoistani. Kyseinen baari tuo minulle hyviä muistoja mieleen menneeltä ajalta sillä tapasin tyttöystäväni ensimmäisen kerran kyseisessä baarissa. Ne päivät ovat nyt takana ja samoin on tyttöystäväkin. Hän muutti jonkun Insinöörin perässä Washingtoniin. Noh mitäpä sitä enään muistelemaan. Baarissa oli taas hyvä meininki kuten aina. Tarjosin jopa kierroksen kaikille.

Tänään minulla on yövuoro. Minut on laitettu partioon ystäväni Danin kanssa päällikkö Ironsin käskystä. Hän veti minut pois tutkinnasta jossa selvitin kadonneen tohtorin kohtaloa. Tutkimus meni yhä monimutkaisemmaksi sillä kadonneen tohtorin tyttöystävää ammuttiin hänen omassa kodissaan. Nainen kuoli tuona iltana saamiinsa vammoihin. Ampujasta ei ole kuulemma saatu mitään uutta tietoa. Nainen kertoi minulle ennen hänen pulssinsa pysähtymistä että kyseisellä ampujalla oli aurinkolasit. Minulle tuli ampujasta yksi henkilö mieleen ja hänen nimensä on Albert Wesker. Se ei voi kuitenkaan pitää paikkaansa sillä Wesker kuoli kaksi kuukautta sitten Arklayn vuorilla. Sitä paitsi kuka tahansa aurinkolasipäinen mies on voinut yrittää tappaa hänet mutta kysymys kuuluu vain: Miksi? Miksi se nainen oli ammuttavan arvoinen? Mitä tärkeää hän tiesi? Sitä en saa ehkä koskaan tietää vaikka jutun vetäminen loppuun kiehtoisi minua kovasti. Syy miksi päällikkö Irons veti minut pois tutkinnasta ihmetyttää minua kovasti. Olen sentään yksi kokeneimmista tutkijoista R.P.D:ssä ja juttu olisi jo selvitetty tähän päivään mennessä. Joka tapauksessa olen nyt kenttätöissä eikä paluuta vanhaan työkuvaani ole vähään aikaan luvassa.

Ajattelin käydä syömässä pizzan ennen töihin lähtöä kaupungin parhaassa pizzeriassa. Pitäisiköhän työvuoroon keittää kahvia ja ostaa donitseja? Taidankin soittaa Danille ja kysyä asiaa häneltä itseltään..

17. Syyskuuta 1998

Heräsin noin kymmenen minuuttia sitten. Kello on tällä hetkellä 16.30.

Eilinen yövuoro oli elämäni rankin. 11 rattijuoppoa, 4 ryöstöä, 7 ylinopeus sakkoa ja yksi kaappaus tilanne. Meidät hälytettiin paikalle kun keskuksesta soitettiin että mies piti vankinaan vaimoansa ja lapsiaan. Tilanne oli haastava sillä mies oli aseistettu eikä kukaan paikalla olevista poliiseista ollut maailman paras neuvottelija. Dan sai puolentunnin suostuttelemisen jälkeen vihdoin miehen ulos talosta eikä kukaan loukkaantunut. Dan ja minä saimme huomisen päivän vapaaksi eilisen takia joten ajattelin lähteä katselemaa baariin jos siellä olisi vaikka tuttuja.

19. Syyskuuta 1998

Tämä päivä on ollut toimintaa täynnä. Noin viideltä aamulla Dan soitti ja käski minut poliisiasemalle välittömästi. Tilannetta ei helpottanut ainakaan se että vedin lärvit edellisenä iltana. Kun saavuin poliisiasemalle minulle selvisi että kaupungissa olisi nähty yön aikana "outoja otuksia". Meidät käskettiin pareittain kiertelemään kaupunkia ja raportoida heti jos jotain outoa näkyy.

Ensimmäiset kuusi tuntia etsinnöistä sujui aivan normaalisti kunnes noin kello 12 päivällä saimme hälytyksen. Noin korttelin päässä meidän sijainnistamme oli nähty outo ihminen joka oli kuulemma laahustanut eteenpäin ja mumissut jotain. Kun saavuimme Danin kanssa paikalle siviilit viittoivat meitä kujalle päin. Kujalle päästyämme huomasimme miehen joka oli kaatunut maahan. Dan ryntäsi hänen luokseen tarkistamaan voinnin. Mies alkoi liikkumaan samalla kun Dan kyseli hänen vointiaan. Yhtäkkiä mies tarttui Danista kiinni ja puraisi häntä käsivarresta. Dan huusi tuskasta samalla kun minä seisoin jähmettyneenä paikallani. Dan huusi "Ammu tuo saatanan otus!" Samassa otin pistoolini kotelosta ja ammuin hänet kuoliaaksi. Juoksin Danin luo samalla kun soitin apua paikalle. Dan kertoi tuon otuksen puraisseen hänen käsivarrestaan palan pois. Hain autosta ensiapu laukun ja sidoin käsivarren. Ambulanssin tullessa paikalle sanoin Danille että tulen hänen luo sairaalaan kunhan käyn ensin poliisiasemalla hoitamassa pari asiaa.

Se mikä sitä miestä vaivasi ihmetyttää minua kovasti. Sen iho näytti roikkuvan ja hän oli ruhjeita täynnä. Tästä tulee mieleen STARS jäsenten kertomukset kaksi kuukautta sitten kun he saapuivat Arklayn vuorilta selvittämästä kannibaali murhia. Heidän mukaan nuo otukset olisivat zombeja jotka metsästävät ihmisen lihaa. Äsh ei se voi pitää paikkaansa. Joka tapauksessa minun on mentävä katsomaan Dania sairaalaan välittömästi..

20. syyskuuta 1998

Dan on kuollut! Tapoin hänet säästääkseni oman henkeni. Silmäni sulkiessani, näen vieläkin sen hirviön mikä hänestä tuli.

Saavuin sairaalaan tunti sen jälkeen kun viimeksi kirjasin tapahtumia tähän päiväkirjaan. Sairaalassa minulle kerrottiin Danin olevan tarkkailussa eikä hänen luokseen voinut vielä mennä. Päivystäjän mukaan lääkärit hoitivat häntä sillä hetkellä. Parin tunnin odottelun jälkeen tohtori tuli kertomaan että nyt hänen luonaan voi vierailla. Kun saavuin Danin luo hän kysyi ensitöikseen minulta savuketta. Sanoin Danille etten tiedä onko tupakan poltto täällä sallittua. Hän kirosi ja sanoi että jos en anna hänelle tupakkaa hän vannoi heittävänsä minut ulos. Rauhoittelin häntä ja annoin hänelle tupakan. Parit savut otettuaan hän kertoi aina vihaavansa sairaaloita. Juttelimme hoidosta ja panin merkiksi että hän raapi itseään jatkuvasti. Kun kysyin häneltä miksi hän niin tekee vastasi hän sen johtuvan luultavimmin lääkkeen sivuvaikutuksista. Hetken päästä Danin pulssi lakkasi ja minä huusin hoitajat paikalle. Hoitajat tekivät kaikkensa, mutta pulssi ei enään palannut. Hoitajat kertoivat suruvalittelut kun samassa Dan nousi istumaan. Hoitaja käänsi päänsä Danin suuntaan ja samalla Dan hyökkäsi hoitajan kimppuun. Hoitaja huusi tuskasta kun minä huusin apua. Dan repi suullaan hänen kurkkunsa auki. Samassa Dan käänsi päänsä minua päin ja alkoi lähestymään minua kohti. Vedin pistoolini kotelosta vaistomaisesti ja huusin Dania pysähtymään mutta hän ei reagoinut. Toistin saman lauseen mutta tuloksetta. Dan oli metrin päässä minusta kunnes painoin liipaisimesta. Laukaus ei kaatanut Dania vaan hän jatkoi minua kohti. Ammuin Danin rintaan viisi luotia kunnes hän kaatui maahan. Samassa vartijat ryntäsivät paikalle ja kaatoivat minut maahan. Kerroin heille olevani poliisi ja ammuin itsesuojelun vuoksi. He ohjasivat minut käytävään ja vaativat virkamerkkiäni. Sen näytettyäni he päästivät minut otteistaan. Tohtorit juoksivat paikalle ja pysäytin yhden heistä. Kysyin mitä helvettiä äsken tapahtui johon lääkäri vastasi ettei tiennyt sitä itsekkään. Lääkäri kertoi vain sen että tilanne oli hallinnassa. Sen jälkeen hän vaati minua poistumaan sillä olin kuulemma säikyttänyt osan potilaista. Vartijat saattoivat minut ulos jolloin sytytin savukkeen.

Mitä helvettiä on oikein tekeillä? Mikä otus Danista tuli? Ovatko nuo niitä zombeja mistä STARS:it kertoivat? Tällä hetkellä en voi pohtia näitä kysymyksiä sillä minulla on asioita jotka pitää hoitaa…

21. Syyskuuta 1998

Päätin ottaa asioista selvää. Murtauduin viime yönä Raccoon Cityn sairaalan arkistoon. Sain selville enemmän kuin oletin. Raporttien mukaan Dan ja mies eivät olleet ainoita "kannibaali taudin" kantajia. Papereiden mukaan ensimmäinen tapaus todettiin jo 14. päivä eli viikko sitten. Miksi näitä tietoja salataan? Mistä tämä "kannibaali tauti" on peräisin? Minun tulisi heti varoittaa ihmisiä kyseisestä taudista mutta luulen ettei kukaan uskoisi minua. Mitä teen? Voisin lähteä kaupungista välittömästi mutta en voi jättää ihmisiä tänne pulaan. Marvin soitti juuri ja käski minut poliisiasemalle välittömästi. Mistä on tällä kertaa kyse?

25. Syyskuuta 1998

Asiat ovat riistäytyneet käsistä. Olen nyt poliisiaseman kriisi palaverissa ja samalla rustailen asioita tähän kirjaan. En ole nukkunut silmäystäkään muutamaan päivään sillä tauti on levinnyt kriittisesti. Yli puolet kaupungista on sairastunut sille. Olemme epätoivoisia. Nuo hirviöt ovat todella sitkeitä ja ne voivat tartuttaa taudin yhdellä puraisulla. Emme voi viestittää mitään kaupungin ulkopuolelle sillä yhteydet ovat tuhottu. Niinikään jonkun idiootin käskystä ulostiet kaupungista ovat tukittu. Olemme siis sisällä tässä helvetissä eikä ulospääsyä ole. Meidän ainoa tavoite on tuhota nuo zombit jonka jälkeen etsimme ulospääsyn tästä kaupungista.

Kaikki alkoi kolme päivää sitten kun tautia alkoi esiintymään joka puolella kaupunkia. Ei kauaa kun tilanne räjähti käsiin. Nyt ulkona ei voi enään kävellä turvallisesti ja kaikkia siviileitä on neuvottu jäämään sisätiloihin. Ennen yhteyksien menetystä saimme kutsuttua paikalle Umbrellan erikoisjoukot jotka ilmaantuvat paikalle muutaman tunnin päästä. Lähetämme omat erikoisjoukkomme heidän avukseen. Lähdemme pian nostamaan turva-aitoja ympäri taloa ja toivomme todella että ne kestävät hyökkäykset..

26. Syyskuuta 1998

Tilanne on toivoton. Poliisiasemalle hyökättiin noin tunti sitten ja moni ystävistäni kuoli. Joukkomme ovat vajonneet epätoivoon sillä erikoisjoukot jotka lähetimme ovat todennäköisesti kuolleet sillä heidän olisi pitänyt palata jo monia tunteja sitten. Nyt emme voi muuta kuin odottaa epätodennäköistä apua. Tilannetta ei edes helpota se että ammukset ovat lopuillaan sillä se perkeleen Irons käski vaihtaa ammusten sijaintia jostain kumman syystä. Missäköhän hänkin mahtaa olla? Hänestä ei ole kuulunut moneen päivään mitään.

Voi helvetti tätä sotkua. Kohtalomme on sinetöity…

27. Syyskuuta 1998

Olen päätynyt erääseen hylättyyn kerrostalo asuntoon. Pakenin poliisiasemalta sillä mitään siellä ei ollut tehtävissä. Joukkomme vähenivät entisestään ja kaikenlisäksi päädyimme erilleen. Tukin ulko-oven jota zombit tälläkin hetkellä hakkaavat. Tutkin asunnon ja löysin vähän ruokaa.. ja vodkaa…

Olen miettinyt asioita samalla kun olen nauttinut vodkaa. Olimme niin tyhmiä kun emme uskoneet STARS jäseniä. Jopa minä nauroin heidän kertomuksilleen vaikka olen tuntenut heidät jo monia vuosia. Ymmärrän nyt miksi Chris ja Barry lähtivät kaupungista. He tiesivät että tauti leviää pian meidän kaupunkiimme ja yrittivät varoittaa. Valitettavasti aikana jolloin me sen tajusimme oli jo liian myöhäistä. Sairaalan tiedostoissa mainittiin Umbrella moneen otteeseen toimialanaan lääketeollisuus. Tohtorin katoamis juttua tutkiessani sain selville että hän työskenteli Umbrellalle jossain tuntemattomassa toimipisteessä. Samaan aikaa STARS:it tutkivat Arklayn vuorilla sijaitsevaa kartanoa ja saivat selville että kartano kuului Umbrellalle. Lisäksi he kertoivat että kartanon henkilökunta oli ollut kuollut jo kuukauden eli saman ajan kun tohtori oli ollut kadoksissa. Tohtorin tyttöystävän oli täytynyt saada jotain tärkeää selville sillä hän maksoi siitä hengellään. Se tieto saattoi liittyä kartanon tapahtumiin.. Äsh miksi minä sitä enään mietin

Päiväkirjani sivut alkavat loppumaan ja samoin vodka pullo. Yleensä elokuvissa viljellään fraasia "miksi minä"? Nyt Kirjoitan kuitenkin saman kysymyksen tähän kirjaan. Miksi minä? Tuohon kysymykseen ei tiedä kukaan muu vastausta kuin luoja. Kiitän niistä kaikista vuosista jotka olen täällä viettänyt! Kohtaloni on kirjoitettu tänne eikä sitä voi enään muuttaa. Olen iloinen niistä hetkistä joita sain täällä muitten kanssa jakaa. Vain ainoalla ystävälläni on jotain sanottavaa……..
(Terry lataa aseen ja ottaa varmistimen pois!)

Ei kommentteja: