Resident Evil paitoja
Näytetään tekstit, joissa on tunniste resident evil suomeksi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste resident evil suomeksi. Näytä kaikki tekstit

22. maaliskuuta 2026

Resident Evil 30 vuotta!

Resident Evil -pelisarja täyttää tänään 30 vuotta. 

 

Ensimmäinen Resident Evil-peli jota pelasin oli Resident Evil 2, siksi se onkin minulle rakkain. 

 


 

Ensimmäisen Resident Evilin olen pelannut läpi vain kerran. Ensimmäisellä yrityskerralla tein rage quitin kun ensimmäinen hunter tappoi minut.

 


 

Muistan sen kun menin pikkuveljeni kanssa ostamaan peliä Resident Evil 3: Nemesis, veljen ikä kun ei sen ostamiseen riittänyt. Sitten veli tarvitsi kyseiseen peliin läpipeluuohjeen, ja siitä sai alkunsa Resident Evil suomeksi -nettisivusto ja foorumi. Ilman tuota foorumia en olisi koskaan tavannut puolisoani, jonka kanssa yhteiseloa on nyt takana 17 vuotta.

 

Syntymäpäivän kunniaksi pelasin peliä RE2, randona tietysti. Toivon että Capcom paljastaa Chrisin olevan Leonin vaimo... 

 

 

3. joulukuuta 2019

Resident Evil suomeksi 20 vuotta!

Resident Evil suomeksi-sivusto sai alkunsa vuoden 1999 joulukuussa RE3-läpipeluuohjeen muodossa. Varsinaisen nettisivun elinkaari oli kymmenisen vuotta, mutta elo jatkui blogimuodossa. Tasavuosien kunniaksi kurkistetaan arkistojen kätköihin. 


Sivusto

Ensimmäinen vieraskirja


RE suomeksi-sivustolla on sen historian aikana ollut viisi keskustelufoorumia, joista jokainen on vuorollaan kadonnut bittiavaruuteen. Kuvakaappauksia foorumeista löytyy alla olevista linkeistä.

Ensimmäinen foorumi (Alxnet)
Toinen foorumi (Ezboard)
Kolmas foorumi (DK3)
Neljäs foorumi (createphpbb)

26. maaliskuuta 2016

Foorumille rekisteröityminen toimii taas

Viime syksystä asti Resident Evil suomeksi-foorumilla on ollut ongelmana se että rekisteröitymiseen vaadittavat vahvistussähköpostiviestit eivät ole tulleet perille. Kukaan uusi käyttäjä ei ole siis pystynyt rekisteröitymään foorumille.

Syynä tähän on ollut ylläpidon yahoo.com-sähköpostiosoite: Yahoo on määritellyt politiikan, jonka mukaan sähköposteja joiden lähettäjäksi on merkitty @yahoo.com sähköposti ja jotka eivät ole lähetetty Yahoon omalta palvelimelta ei saa välittää perille. Tästä johtuen sähköpostit eivät lähde mihinkään.

Ongelma on nyt korjattu ja rekisteröityminen on testattu toimivaksi, vahvistussähköposti tulee perille.

Eli jos joskus yritit rekisteröityä foorumille eikä se onnistunut niin nyt kannattaa yrittää uudelleen.

Foorumille tästä

13. helmikuuta 2014

Foorumi kuolemassa?

Valitettavasti Resident Evil suomeksi-foorumi ei ole toiminut ollenkaan viime päivinä. Peräti yhdeksän hyvän vuoden jälkeen on todettava että nykyisen foorumin palveluntarjoaja on vaikuttanut olevan tuuliajolla jo pitkään. Foorumi onkin toiminut viime aikoina vähintäänkin vaihtelevasti, jos ollenkaan. En tiedä onko jo syytä heittää pyyhe kehään.

Kyselen kuitenkin onko kellään ehdotuksia mahdollisen uuden foorumin palveluntarjoajaksi? Sellaiset eivät kelpaa joiden säännöissä sallitaan vain englanninkielinen sisältö.

Vai pitäisikö foorumin antaa kuolla luonnollisesti?


7. kesäkuuta 2010

Peliarvosteluja

Sivuille on lisätty Mr.Giganten kirjoittamia arvosteluja seuraavista peleistä: RE1, RE2, RE3: Nemesis, Code Veronica, Gun Survivor, Outbreakit, Umbrella Chronicles, Remake ja Darkside Chronicles.

Alkaneen kesä(loma)n kunniaksi tämä vanha kuva.

18. kesäkuuta 2009

Resident Evil suomeksi jatkaa

Vaikka Geocities lopettaa toimintansa Resident Evil suomeksi-sivusto jatkaa sittenkin elämäänsä. Sivuston siirto on vielä pahasti kesken, mutta seuraa vasemmalla olevia linkkejä...